2011. márc. 4.

I cinque sensi di Venerdí

.
.
Mit látok?

Égő bíbort és levendulakéket; füstös könnyű szürkét  krémszínnel keverve.
Ellentéteket, a nap szikrázó fényét, és a hirtelen mindent beborító ködöt.



Mit hallok?

Dallamos olasz hadarást:) ma kijutott belőle a pénteki piacon, a könyvtárban, ahova csak akkor szabad menni ha van szabad három órád, mert a bűbájos könyvtáros hölgy a könyv történetét is elmeséli zanzásítva, hogy biztos legyél benne, mit veszel ki.



Mit szagolok?

A jácint bódító illatát, mely már teljesen virágba borult, és egy finom Earl Grey blue levendulás (javítva:búzavirágos) teakeveréket, amit egy kedves ismerőstől kaptam. 
Ez most tényleg öt órai tea, tízkor indultam a piacra, majd könyvtárba, és ez itt bizony öt óráig tart...


Mit ízlelek?

A tea és a gesztenyeméz után? Megkésett és kicsit odaégetett ebédemet, amiről megfeledkeztem, amikor megláttam  Merci pénteki öt érzékét.



Mit érzek?

Örömöt, ha látom, hogy öregek, fiatalok szánnak egymásra időt és jól elbeszélgetnek egymással, de még velem is, pedig az egy kihívás mindkét fél részéről.
Örülök a véletlen egybeeséseknek, mint egy tea és egy jácint találkozása a legkedvesebb blogomon.
Most rosszra nem is gondolok, maradjon ez a nap ilyen bizakodó.
(jön még a kutyára dér...)




És Nektek hogy telt a mai nap?

11 megjegyzés:

  1. Hurutoldó teásan, fázósan, didergősen, a langymeleg délutáni napsütésben kissé bizakodóbban: talán mégis csak lesz idén is tavasz?...

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek a fotók,mint mindig.Én is nagy Earl Grey tea rajongó vagyok és tea gyűjtő...az nem lehetséges,hogy búzavirág van a teában levendula helyett?Mintha a képen ezt látnám...,persze nem akarok okoskodni és nem is ez a lényeg,hanem maga a képek hangulata,varázsa!!!Az pedig fenomenális!!!

    VálaszTörlés
  3. Bodza, jobbulást neked, most már biztos eljön a tavasz és kell a napfény. Nekem pl. nem véletlen, hogy ennyire hiányzik, kóros D vitamin hiányom van, azt mondta a doki.

    Juccantó, köszönöm! Micsoda szemed van, megkukkantottam, és bizony búzavirág!!!!
    nyugtat az is mint a levendula, csak a csésze tévesztett meg.
    Van levendulásom is, csak sajnos filteres.

    De jácintot ne tegyünk a teába, az nem iható!

    VálaszTörlés
  4. Szia Cirip, jaj de örülök neked:) Nagyon!
    Annyira szépek a képeid, mindig magukkal ragadnak! A legeslegkedvencebbem a nagy montázs fölső-középső képe, mert olyan sejtelmes, mégis éles, szeretem! Gyönyörűek a színválasztásaid is...

    Egy ilyen piaci-könyvtári túrában nagyon benne lennék, de hallod, nagyszerűen tudhatsz már olaszul, ha végighallgatod és megérted a könyvtáros néni előadását! Szeretnék temperamentumos és jókedvű emberek között sétálni... figyelni rájuk és meglesni őket:)

    Bocsánat a cukkiniért, mindjárt elkezdem törni a fejem, hogyan tehetném jóvá. Nagyon örülök ennek a mai találkozásnak is, szép hétvégét és ígérem, nem jácinttal isszuk a teát;)
    Puszi!

    VálaszTörlés
  5. Nem írnék semmi borúsat, mert oly szép lett a lapod.
    Napom olyan lett mit a hirtelen ránk tört veszteség fájdalma és tündéri unokám ölelése összeadott. Könnyek befelé, mosoly kifelé.
    Csupán a gyűrt éji takaró jelzi, hogy milyen szomorú vagyok.

    VálaszTörlés
  6. Csodálatosak a képeid! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Reggel ez volt:

    A tó fölött a köd lustán hömpölyög,
    kitakarja, aztán elrejti a stéget
    s a hozzá láncolt lusta csónakot;
    nem láttat ma lazúros messzeséget
    csak füstszínű párafoltokat…
    de friss a levegő, már nem fojtogat
    és néha valami feldereng a vízen,
    tán olajfolton csillogó fényreflex,
    számban a reggeli cigaretta ízét
    feledteti már az omlós keksz.

    VálaszTörlés
  8. Aztán délben kreáltam magamnak egy kis karibi fílinget a Gastrodamuson. Mulattam magamon.

    VálaszTörlés
  9. Derűs Napo(ka)at !
    (Még az is elképzelhető, hogy megjegyzésem ne fog megjelenni...) -ill. lehet, nem is a témához tartozik :
    ... Robert Menasse írja a Don Juan de la Mancha avagy A vágy iskolája c. könyvében (magyarul- 2010/Kalligram K.) (79.old.)
    " A születésed előtt egy örökkévalóságig nem éltél, és az életed után örökké halott leszel - tehát semmi oka, hogy ezt a rövid kis időt örökkévalóság és örökkévalóság között túldramatizáld." Bocs'- ki-ki értse, ahogy jónak gondolja.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Merci, a könyvtáros hölgyet csak meghallgattam:)))szerencsére, ha le is lőtte a poént, én nem értettem.
    Jó teázást, megnyugodtam.

    Márta, nem tudom, mi történt, de remélem gyorsan jön rá vigasz...köszönöm, hogy elmondtad.

    Trendo előttem a kép. Én tegnap láttam lustán ringatózó csónakot a stég mellett, de körülötte ragyogott a víz, majd meglátod. ma viszont csak füstszínű párafoltok.
    Gyönyörű vers.

    @x,nem akarom túldramatizálni...ez így igaz, semmi okunk rá, de nem szeretem a langyosat sem. A közömbösség maga a halál.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Ciripbogár! A blogod egy virtuális hangulatfokozó bomba:)) Gyönyörű fotók, kellemes mondatok, már csak az ízek hiányoznak. Erről az élményről megpróbáltam magamnak gondoskodni egy doboz töltött süti formájában, és megtörtént a baleset. Falánkságom nem engedte, hogy az utolsó morzsák a dobozban maradjanak, de valahogy nem sikerült a célzás és az összes csokis morzsa a pulcsim kivágásába zúdult:) Élmény volt nálad:))

    VálaszTörlés