2010. júl. 14.

La vita delle formiche

 

Ki tudja, vajon ez a lény mi lehet?
Egy hangyától szedtem el, cipelte a hátán. Teste pókszerű, és neonszínnel lüktetett akár az E.T. ujja, nyolc szeme van, és csak a két első lába maradt épen.







Néha apró kis fényes köveket gyűjtenek a hangyák, azt hinné az ember, hogy achátok, majd leviszik a fészekbe végeláthatatlan sorban.
Máskor egy bizonyos növény termését szedik össze, nem tudja senki, hogy miért. 



Az indián sámánok felkutatják ezeket az apró kis köveket vagy terméseket, akkorák csak mint egy gyöngyszem, és tökhéjba téve a szertartásaikhoz használják.
Pontosan négyszázöt darabot.



 A hangyabolyt, ami ezeket az érdekes, zörgő terméseket összegyűjtötte, a Cipressi közelében vettem észre.
Hatalmas kupacot hordtak már össze, szorgalmasan vonultak velük lefele.
Egy kis szőlőlevélben elhoztam négyszázötöt belőle, talán ősszel kerítek hozzá egy tököt is.



 mennydörgésmadarak a Cipressinél




6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon érdekes történet a hangyákkal!
    A zöld rovar szerintem is pók lehet, de még sosem láttam ilyen színűt! :))

    VálaszTörlés
  2. Az életed apró dolgihoz: ha sárga lenne az a zöld, akkor azt mondanám citrompók, így azt mondom lábatlan zöldpók:) A sámánkodáshoz is értesz? Az utolsó fotódhoz pedig, a Mennydörgésmadarakhoz: először is "percekre elállt a szavam". Továbbá úgy jártam mint te egyszer nálamfotóknál:) Mégtovábbá - nagyot alkottál Ciripbogár (madárka)

    VálaszTörlés
  3. Szia Szemirámisz!

    Én sem láttam még olyat, hogy belül lüktetve világít és nem szentjánosbogár..de nem vagyok pókász, sajnos még kevés bogarat ismerek fel. Jó lenne ha idetévedne egy szakértő!

    Kedves Sasó,

    bár van még két tejfogam, plusz csont a lábfejemben és pillangó is szokott a vállamra szállni,a feltételek megvannak, de nem értek a sámánkodáshoz, jó katolikus révén:)
    csak érdekel nagyon az indián hitvilág...
    Örülök, hogy itt jártál!

    VálaszTörlés
  4. azt hiszem zöld hamvas pókot találtál.. :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, Mária!
    Ciao rem!
    zöld hamvas pók, szép neve van..és belül világít?
    Majd utána nézek, köszi!

    VálaszTörlés